Kärlekens natur

Din blick med blåa ögon
Som havet i vågor är i liv
Ditt leende mot mig är
får mig att känna som solens värme
som sprider runt omkring hav och berg.
Vi går längs floden och ser solnedgången,
i vackra färger.
Mitt hjärta brinner av lycka.
Ack! Min sköna man,
Du måste vara gjord av något övernaturligt,
för du får mig att känna såhär.
Jag vill ha dig i all evighet
som ett vattenfall aldrig slutar rinna.
Låt denna känsla pågå så länge jag lever
vill bara drömma mig bort och
inte uppleva den hemska åskan i verkligheten...


PS. Denna dikt skrev jag under press i skolan, vi fick under en viss tid skriva en dikt som har med epoken Romantiken att göra :) DS: 

Kommentarer
Postat av: BlackandRedRose

Den var jätte fin=) Skriver du om någon speciell;)

2008-04-06 @ 12:13:58
Postat av: Anonym

vf skriver du bara dikter o sånt, skulle vara bättre om du hade bilder o sånt

2009-08-25 @ 23:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0