Trött på livet...

Livet är bara pest,
Livet är hårt,
Allting känns bara så svårt.

Varje dag som går,
hoppas man bara att någonting ska hända.
Någonting annorlunda.

Man ställer upp för andra
men vissa bara uttnyttjar en tillbaka
Vad får man i gengäld?
Man fanns där en gång
sen glöms man bara bort.

Vissa platser passar man helt enkelt inte in,
Man har en dröm, man har en fantasi
som bara ställer till,
för vardagen.

man bara vill och vill
men aldrig vågar.
Man vill bara ha och ha
men ibland aldrig får.

Vad är det man lever för?
Man tänker om livet är nu pest
varför bara inte dö?
Det vågar man inte
man har ingen energi för det
eller så är man helt enkelt rädd.

Om man nu inte har den energin,
då måste det finnas någonting som gör
att man bara vill leva.

Har blivit trött på livet
för det aldrig blir som man har tänkt sig.
Ibland känner man sig bara misslyckad
varje gång man ser sina vänner
känns det som om dom verkligen
har något att leva för...

Vissa tycker att livet är underbart
vad är det dom har i sina liv
som gör att dom inte blir
trötta på livet...

Kommentarer
Postat av: ILoveCross_

jätt fin,
fan vad man är trött på livet :/

2007-05-30 @ 14:20:00
Postat av: Nox

Men Setti då!! Gummsan!
I've been there, thought the same thougts. Tro mig, eller ja, det vet jag ju att du gör, alla känner så ibland. Det gäller att uppskatta de små sakerna i livet, våga göra saker för sig själv. -Man kan inte få andra att må bra förrän man själv gör det. Kom ihåg det! Våga säga nej, vilket jag vet att du har svårt för.. Och jag lovar, jag utnyttjar inte dig, hoppas att du vet om det!
Älskar dig gumms, gå inte och gör ngt dumt nu! Fint skrivet för övrigt ;) PUSS!

2007-05-30 @ 14:20:28
Postat av: Linkan

du ska inte gå på det där
om att alla andra är så
lyckliga!
det är bara yta och skitsnack!
alla har sina problem - tro
inte annat, det gäller bara
att skrapa lite på ytan för
att se mörkret som finns
därunder!

2007-05-30 @ 14:22:00
Postat av: Sara

shit så bra skrivet :)

2007-06-10 @ 17:35:42
Postat av: ida-kajsa

men hej vännen .. ja finns allti här om du vill prata!! love you
ta hand om dej nu

2007-07-01 @ 20:32:05
Postat av: Ezo

Du är absolut inte ensam om detta..du
väcker många tankar som jag känner igen
mig i :)

2007-08-13 @ 15:58:02
Postat av: Kani

gud va bra skrivet Setare ! :).

2007-11-12 @ 18:48:22
Postat av: Kani

alltså , jag känner absolut SAMMA SAK!!
det är en jättebra dikt..
och jag finns iallafall där om det skulle vara något..
Även fast vi kanske inte känner varandra så himla bra än , men det kommer ( hoppas jag =) ) .

2007-12-08 @ 14:59:35
Postat av: Jasmine T. Turandar

Gees. Jag känner mig lite träffad av din text, och vill understryka att jag aldrig skulle utnyttja dig! Jag vet att jag har lite svårt att visa min uppskattning, och du vet varför.

Du är inte ensam,
Love you sweetie!

2008-01-18 @ 22:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0